ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
6
23/07/2018 | 

תזונת אומגה – רמזור

6 תגובות

  1. מאור הגיב:

    רציתי לשאול אם זה בסדר לאכול 4-5 פירות מכל מיני סוגים בתזונת אומגה?
    כלומר אם זה מתנגש עם זה שאוכלים יותר שומנים?
    כי לפעמים יש את ההרגשה הזאת שחייב משהו מתוק וזה מפריע להתנהלות, ואם הייתי מוסיף לי בנוסף כמה פירות ביום אז פחות הייתי בסוג של מצב רוח ירוד בתזונה הזאת..
    אני מתכוון להמשיך עם השומנים הבריאים , שעועית ירוקה כל זה אבל בנוסף כמה פירות ביום , זה סבבה ?

  2. מאור הגיב:

    אפשר לומר שאני יכול להסתדר עם בשרים שמנים, פחות מוצרי חלב בגלל שזה יותר דלקתי(למעט חמאה גהי שמתיר לעצמי) , בלי קטניות אבל פירות אני חייב לאנרגיה וגם לאימונים ולפעמים שבאלי .. זתאמרת 1-5 פירות ביום .. ושקדים לא קלויים חופן..
    השאלה אם עד 5 פירות זה בסדר ביום או שאסור?

    • גיא בן-צבי הגיב:

      שלום מאור
      אתה מתאר מצב של אדם שהוא מאד פחמימתי ואשר תלוי בפחמימות זמינות (סוכר ועמילן) בשביל האנרגיה היומית. לדעתי זה מצב פחות רצוי לאורך זמן מכיוון ששנים רבות על תזונה כזו מביאים את האדם לסוכרתיות וכל תופעות הלוואי שלה.
      אני לא מטפל ולא נטורופת ואין בתזונת אומגה מותר ואסור. אני ממליץ להמעיט בפירות כדי לשמור רמת סוכר נמוכה ולהרגיל את הגוף לשרוף שומן לצורך יצור אנרגיה. זה נקרא מצב קטוגני או תזונה מותאמת קטוזיס.
      אם אתה רוצה הדרכה מעבר להמלצות התזונה שלי אני ממליץ שתפנה למטפל נטורופת שידריך אותך. זו לא בעיה גדולה ויש מטפלים רבים כיום שיודעים להדריך אותך לכיוון של תזונה יותר קטוגנית פחות. חפש במרכז המטפלים באתר שלנו.
      בהצלחה
      גיא

  3. מאור הגיב:

    תודה על התשובה המפורטת גיא.
    אני אגיד לך מה מציק לי..
    אין בעיה פחמימות זה הרע שבכל וסבבה שזה לא טוב, מקובל עליי(בייחוד בעולם המערבי שצורכים סוכר בכמויות וכל אחד כבר נמצא בסוג של תנגודת אינסולין, ועדיף גם לוותר על הפירות ובמקומם ירקות, אין לי בעיה עם זה)
    העניין הוא שאם אתה לא נמצא בקטוזיס(מתחת ל20 גרם פחמימות, וכמות חלבונים כפול 1.5 ממשקל גוף, אז יוצאים מקטוזיס..)
    בגלל זה השאלה שלי איך להגיע למצב שאתה לא בקטוזיס, ושאתה לא בנפילות אנרגיה כאלה.. , זתאמרת לא להיות בין פחמימות לשומנים ולהתקע באמצע בין לבין כזה..
    וזה משהו שלא מדברים עליו וזה מאוד חשוב לדעתי, כי אי אפשר להיות מדויק ולהישאר תמידית בקטוזיס, בין אם אתה פתאום עושה על האש ואוכל בשרים(לא מעובדים) אבל עובר כמות חלבון מסוימת ויוצא מקטוזיס.. או לצורך העניין כמות ירקות שאני אוכל ביום שזה 8-9 עם שקדים טחינה חמאת בוטנים, ואני שוב פעם לא בקטוזיס ומצד שני לא בתזונת פחמימות..
    ואני לא רואה את עצמי באמת מצליח להישאר בקטוזיס לזמן רב , כי תמיד יש מעידות אנחנו בני אדם.. אי אפשר לחיות בכמות ממש מועטה של פחמימות, וגם לא רוצה , כי חשוב לי לאכול ירקות כל יום..
    נראלי הבנת אותי חח

  4. מאור הגיב:

    לגבי פחמימות כמו בטטה ועדשים, הם עדיפים על פירות ?
    אני שואל את זה כי אני מתאמן 3-4 פעמים בשבוע ויוצא מצב שמצד אחד אני לא בקטוזיס (מעל 20 גרם פחמימה) , ומצד שני מתחת ל100 גרם פחמימה , כי אני אוכל רק ירקות עם הבשר , אז רציתי לשאול אם עדשים ובטטה הם טובים למניעת סכרת או שעדיף גם אותם להוריד ?

  5. מאור הגיב:

    רציתי לשאול האם תזונה קטוגנית יכולה לגרום לאבנים בכליות כמו שרושמים באתרים מסוימים?
    שואל את זה כי בתזונה הזאת מיטיבה לבעיות קשב..
    והאם יש צורך בנטילת מולטי ויטמין בעת התזונה הזאת?

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם